13 Aralık 2016 Salı

Pervaneha


Ohoo ben buralarda yokken ne filmler izledim ne filmler... İran sineması, Hint sineması biraz da Fransız... Her türlüsünü mozaik eder önünüze koyarım. Tabi yavaş yavaş... 

Bu akşam ki İran sinemasından iki örnek olacak ancak doğru dürüst posterlerini bulamadım nette. Siz yine de bu imaj felam şeysilerine fazla takılmayın da önerdiğim filmlerin peşine takılın. 



İlkinin adı : " Yağmur köşelerinden"  Şu fotodaki tatlı teyzemin azimli yolculuğuna dair ilginç hikayesi sizi de içine çekecek emin olabilirsiniz. Bu filmi iki kez izledim. Ve diğerine geçersek...

Orjinal adı "Pervaneha" olan bu filmin konusu da öğrenci olan bir genç kızın uzaktan akrabalarının evindeki zorunlu misafirliğini konu alıyor. Yine İran sinemasından bir örnek.
İkisini de severek izlemiştim, tavsiye ederim canlar.

Bakın ifadelerim ne kadar sadeleşti son zamanlarda farkındasınızdır. İliklerime kadar minimalizm işlemekte sanırsam. Zaten sadeleşme yoluna giden insan en başta fazla kelimeleri atmalı hayatından bana göre. Neyse sinema merkezinden felsefeye sapmadan bitireyim en iyisi.

Sonuç olarak bu kaydın iki ana mesajı var ki hemen listelersek eğer : Bu filmleri izleyin ve sadeleşin sadeleşebildiğiniz kadar dostlar.

İran dediysek İranlı şarkıcımızdan parçamızı da buraya koyar da gideriz tabi. Bu gece şunu dinlemeden uyuyayım demeyin sakın. 

İyi geceler olsun herkeslere... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yaz bişeyler...