12 Eylül 2009 Cumartesi

Sahur Keki

Aslında kahvaltı keki diye duymuştum ama sahur keki dedim çünkü sahurda yedik onu :)


Mutfakla ilgili bişey paylaşırken kendimi çok sahtekar hissediyorum söylemeden edemeyeceğim.Neden derseniz mutfakta çok az başarılı sonuç elde ederim çoğu zaman ona da neden derseniz ben bu durumu çocukluğuma kadar inip irdeledim :) ve sorumlunun annem olduğuna karar verdim.Büyüme çağım ablamın genç kızlığına tekabül ettiğinden mutfakta pratik kısma müdahale şansım olamadı asla.Bana kalan ordan burdan derlediğim alalacele edindiğim kırık dökük teorik bilgiler oldu.Neticede ablam mutfakta deha sayılabilecek bir yetenek olurken ben yaptığı şey herneyse yanık yada çiğ değilse başarmış sayılır cinsinden bir çaylak olarak kaldım :)Allahtan bloglarla tanıştım da bi kaç bişey öğreniyorum yavaş yavaş,işi toparlıyoruz zamanla :) Bu acımı (!) da paylaştıktan sonra en sonki başarılı mutfak deneyimimi paylaşabilirim sizlerle,bu arada o kadar kötüsün de nasıl güvenelim yaptığını yapalım diyenlere şöyle diyeyim bu tarifi ne zaman yapsam hep çok güzel oluyor başarısı sabittir yani o yüzden :)

Kahvaltı Keki

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı yoğurt

2 yumurta

Aldığı kadar un

kabartma tozu

1 çay kaşığı tuz

Kek kıvamında karıştırdıktan sonra içine,

1 orta boy patates (ince ince dilimlenecek)
100-150 gr.beyaz yada kaşar peynir rendelenir
yarım demet maydanoz
yarım demetten az dere otu
varsa biraz taze soğan yeşil kısmı doğranıp ilave edilir.

Üstüne çörekotu serpilir...
orta dereceli fırında yarım saat pişirilir üstü kızarınca alınır.

Sahurda tatlı bişey yiyemiyoruz sonra gün boyu yanıyoruz diyenler alın size tuzlu bi tarif,ben yaptıktan sonra herkescikler yapar :))

Sevgiler herkese aşçı tazekahveden :)

4 yorum:

  1. doyurucu bir tarif belli tam sahurluk.
    sen yaptınsa bende yaparım :PP
    şaka şaka öyle dedin diye takılmak sitedim:))

    YanıtlaSil
  2. Evt şekercim gerçekten doyurucu oluyo,yok cidden ben yaptıysam herkes yapar :)) Öptüm bebek...

    YanıtlaSil
  3. yanınada sade kahven varsa sahur kahvaltı fark etmez

    ellerine sağlık
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  4. Yeşimcim evet hem de nasıl güzel olur :)) Bak şimdi oruçlu oruçlu aklıma düştü,sevgiler canım uğradığın için,öpücükler...

    YanıtlaSil

Sen de yaz bişeyler...