27 Haziran 2011 Pazartesi

Yürümek ve yükselmek...

En sevdiklerinizi kısa aralıklarla kaybettiğinizi düşünün...Zaten öksüz ve yetim büyümüş olduğunuzu ..dünyalar kadar büyük sorumluluğun altındayken tüm şehrin sizi hedef aldığını,ağır hakaretler ve saldırılarla üzerinize geldiğini ...

İşte şefaatini umduğumuz rehberimiz,sevgili peygamberimiz böyle bir psikolojide iken Taif yolculuğu dönüşü ellerini açıp dua etti Rabbine...Gücünün tükendiğini,yalnız hissettiğini anlattı, zaten o halinden ve herşeyden haberdar olan sevgilisine."Bir çıkış yolu,yardım" diye mırıldandı belki de...Ve tam o günlerde ilahi teselli kucaklarını açtı Ona;cennete ,cehennme,7 kat göklere,tüm evrenin sırlarına vakıf olma ikramına kavuştu...Yürüyüş ve yükselme anlamına gelen İsra ve Mirac mucizesini yaşadı.Akıllar almaz,matıklara işlemez bu yükseliş Onun sabrının mükafatıydı ve tam bu noktada durup kendimize bakmalıyız diye düşünüyorum ben...


Tıkandığımız ve herşeyin üzerimize geldiği noktalarda isyanın o serinletir gibi görünen ardı alevlerle kaplı kapısına mı yoksa tek bi hareketiyle bizi Mirac ödülüne muhatap edebilecek Rabbimize mi yönelmeli...Herbirimizin, sonucunda farklı ödüllerle farklı yükselişler yaşayabileceğimiz hüzünlü zaman dilimlerimiz mevcut.Çeşit çeşit sıkıntılar ve imtihanlar yayılmış paylaştırılmış durumda hayatlarımıza.Sonu İsra ve Mirac olan sıkıntı, güzel bi hediye paketi olarak algılanırsa daha kolay aşılmaz mı herşey ? Bana İsra ve Mirac anlatılırken geçen hafta, ve sevgili peygamberimin hayatına tekabül ettiği zamanlama da dikkatimi çekince tam bu noktadan başlamak istedim Mirac Kandili postuma...

Bu nadide hediyenin içeriğini ve hediye ediliş şeklini zaten meraklarınızın tezahürüyle araştırıp incelediğinize inanıyorum...


Bi kaç yapılması güzel olan şeyi paylaşmayı istiyorum yine de siz sevgili arkilerimle :)


*Hz. Peygamber (s.a.v) buyuruyor ki :


"Recep ayında bir gün ve gece vardır ki Recep' in 27.gecesidir.Kim o günü oruç tutar ve geceyi ibadetle geçirirse yüz sene oruç tutmuş ve yüz sene ibadet yapmış gibi olur."


*Güzel rehberimize bol bol selelatü selam getirmeli "Es selatü ves selamü aleyke ya Rasullallah" demeli,bol bol da günahlarımız ve gafletimiz için tövbe edip "Estağfurullah" demeliyiz...


*Özellikle kandil günü namaz kılmak varsa kaza namazlarımızın en az bir günlüğünü eda etmek çok sevaptır...

*Yatsı namazından sonra 12 rek'at "Hacet namazı" kılınır.
Her rek'atte Fâtiha-i şerîfeden sonra 10 İhlâs-ı şerîf okunur.
Namaza niyet:
"Yâ Rabbî, rızâ-i şerîfin için niyet eyledim namaza. Bu gece yedi kat gökleri ve bütün esrârını göstererek muhabbetin ile müşerref kıldığın sevgili habîbin Resûl-i Zîşan Efendimiz hürmetine ben âciz kulunu afv-ı ilâhîne, feyz-i ilâhîne ve rızâ-i ilâhîne mazhar eyle, Allâhü Ekber."
Namazdan sonra:
4 Fâtiha-i şerîfe,
100 defa:
"Sübhânallâhi vel-hamdü lillâhi ve lâ ilâhe illallâhü vallâhü ekber. Ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil-aliyyil-azıym"
100 İstiğfâr-ı şerîf,
100 Salevât- şerîfe okunup duâ yapılır.
Bu namazda, İhlâs-ı şerîfeler 100'er adet okunursa veya bu namaz 100 rek'at olarak kılınırsa; bunu yerine getiren mü'min huzûr-i ilâhîye namaz borçlusu olarak çıkmaz.


Dostlar hayatta bazı hediyeler var...Hediye zamanlar bir de...Yarın bunlardan biri ,bu zaman dilimini en iyi şekilde değerlendirmek dileğiyle...

Coşku dolu ,kabul gören duaların boşluğa fısıldanıp Rabbin rahmetine yükseldiği kandiller olsun hepimize.Dualarınızda unutmayın Tazekahveyi :)

Sevgiler herkese !


Görsel

9 yorum:

  1. Esselamu aleykum,

    Kardeşim Mi'raç kandilin şimdiden mübarek olsun, Rabbin ikramının bol olacağı gecelerden yine, Allah bizlere de habibine olduğu gibi hayırlı mükafatlar versin bu gecede ve hayırla geçirebilmeyi nasip etsin cümle mü'minlere.

    Dua ile daima. :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzel yazmışsın canım.Çok beğendim yüreğine,eline sağlık.

    Mi'rac gecesi, Resûl-i Ekrem Efendimiz'in gökleri aşıp Sidretü'l-müntehâ'ya ulaştığı kudsi gecedir. Böyle mukaddes gecenin ihyâsı şüphesiz ki diğerleri gibi kaza ve nafile namazlar kılıp duâlar etmekle, günahlarına tevbe, istiğfarda bulunup İslami hayatta sebat dilemekle olur.

    Senin de Kandilin Mübarek olsun Güzel İnsan Canım Dostum....

    YanıtlaSil
  3. Derkenar,

    Canımcım böyle zamanlarda beni bi heyecan sarıyor...Daha doğrusu bi endişe...Bişeyler olacak ve ben bu zaman dilimini elimden faydalanamamış halde kaçıracağım diye.İnş. olmaz böyle bişey.Duana yürekten amin diyorum o yüzden :) Mutlu kandiller :)

    Elif,

    Canımcım çok teşekkür ederim..Kandile doğru saatler yaklaştıkça birbirimize ibadet ve tefekkür için vesile olalım inş. Ben bunu yapıcam canımcım,seninle ilgili planlarım bunlar şimdilik :P
    Sevgiler mutlu kandiller canım :)

    YanıtlaSil
  4. canımmm tüm dualarımızın kabulu dileğiyle kandilin kutlu olsun

    YanıtlaSil
  5. Örgüçantam,

    Ablacımmm aminnn diyorum.Çok özel bi gün bugün ve Rabbimiz bizi duyuyor inş. Sevgiler,mutlu kandiller !

    YanıtlaSil
  6. Nasıl güzel bir yazı olmuş.İyi kandiller,tüm dualarınız kabul bulsun:))))

    YanıtlaSil
  7. Sihirli Günce,

    Canım çok teşekkürler,bilmukabele inş. hepimizin gizli yada aşikar tüm isteklerimiz kabul görsün inş. Mutlu kandiller :)

    YanıtlaSil
  8. kankim canım arkadaşım,kandilin mübarek olsun....

    YanıtlaSil
  9. Tatesal,

    Kankim sağol inş. hepimiz için mübarek olsun ...

    YanıtlaSil

Sen de yaz bişeyler...