6 Ocak 2009 Salı

Kır peçetelerinin hikayesi...

80 li yada 90 lı yıllarda evlenen yeni gelin kızlar bilirler,adettendi o zamanlar yemek takımının masasının ortasına büyük bir cam kase konur içine de annelerin yaptıkları renk renk bir milyar kadar oyalı mendil dizilirdi."Kır peçetesi" de denirdi bunlara.Anneciğim de bu adeti devam ettireceğime yürekten inanaraktan bi düzine kır peçetesi yapmıştı benim için.Büyük hevesle yaptığını bildiğim için geri çeviremedim bu mendilleri ve özellikle annem bize geleceği zamanlar cam kasede yemek masamın üstünde yayılaraktan saltanat sürmelerine izin verdim.Kah dantel kutumun dibinde kah cam kase içinde inişli çıkışlı bi yaşam sürdüler :)

En sonunda biraz değişiklik onların da hakkı dedim ve hepsinin içine elyaf koyaraktan kese haline getirdim onları.Ortalarına da kenarlarındaki dantel renginde motifler işleyip diktim.En son hepsini de ipe dizdikten sonra en altta kalan ip artıklarına deniz kenarından topladığım taşları yapıştırdım silikonla.Astığım köşeye baktıkça bana deniz kenarını anımsatıyorlar.Kendileri de hayata tepeden bakmanın tadını çıkarır gibiler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yaz bişeyler...