24 Ağustos 2012 Cuma

Gül Tatlısı mevzusu...


Senee 99 filan sanırım.
Kardelen Eğitim gönüllüleri derneğinde kendi ismiyle özdeşleşmiş tatlının yapımına başlanırken mutfaktan sesleniliyor :
-Bilge , hadi gel bak bu çok kolay , sen bile yapabilirsin , ehehee...
Hoş değil tabi.
Sineye çekip oralı olmuyorum ama bir başkasına tarif verilirken çaktırmadan tarifi kaydediyorum.
Seneler sonra bir bayram arefesi denemek kısmet oluyor , sonuç : on numara.
Tatlıyı arefede değil de bir kaç gün sonrası için hazırlamayı özellikle tercih etmeyip bayramın kahramanı olmayı reddedişim altında da ince bir nüans var tabi ama kim biliyor ki?
Artık siz ...
Neyse , bu tarif çok pratik ve tüm çabaların sonunda elde edilen ürün mükemmel bi' lezzet onu diyeyim ben.

5 bardak una 1 bardak kaynar su 2 bardak sıvı yağ 1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilyayı katıp karıştırın. Gül şekli vermeye uğraşmayın bırakın o da benim farkım olarak kalsın :P
İçine ceviz ya da badem koyabilirsiniz lezzeti perçinlemek adına.
Şerbet 3 bardak su ve 3 bardak şekerle hazırlanıp soğumaya bırakılacak. Tatlı sıcakken şerbet ılıkken hemhal olacaklar ki önemlidir !



Bu nahoş hatıra , bu özensiz tarif ve konuya tamamen abzürt bir teğet çizen bu şarkı...

Neyseki yine iliklerime kadar kendimim...

Sevgiler dostlar ;)

6 yorum:

  1. Ellerine saglik canim afiyeyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin üstadı diyorr bunuu !! Teşekkürler canımcım ;))

      Sil
  2. tatlıdan bıkar mı insan. biz bu bayram bıktık :D

    ama zor zamanlarda kahraman olmak için kalsın bu tarif bi köşe de. kalsın bence ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok stratejik zamanlar için saklıyorum evet :)) Benim tatlımdan yeseydin bıkmazdın ki hiç :P:))

      Sil
  3. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Sen de yaz bişeyler...