19 Şubat 2012 Pazar

Aphrodisias' a gittiniz mi ?

Aphrodisias antik kentinden bahsediyorum dostlar. Yaşadığım yere bir iki kilometre uzaklıktaki medeniyet kalıntılarından yani.Çocukluğumdan beri her gidişimde devasa heykellerin ayak parmacıklarından tutun da göz çukurlarına kadar inceleyip ağzım açık dolaştığım müzesi olan mekandan... Detaylı bilgiler için buraya tık tık yapabilirsiniz pekala da , ben size fotolarla birazcık tanıtmış olayım kendisini yine de.
Geçtiğimiz haftalarda Nazilli'den gelen öğrencilere ablalık vazifesiyle katıldığım bu gezide çocuklar gibi şendim tam manasıyla :)) Ufak şeyleri şölene dönüştüren tazekahve zihniyeti işte ...yine öğrenciler mi bana ablalık yaptı ben mi onlara belirsiz bir gün geçirmiştik :))Hatta gezi esnasında bizi arayan ablaya kendimi şikayet eder halde "Ben yine abla mıyım öğrenci mi karıştırıyorum sanırım :/" deyince,ablanın "sen herşeysin sen herşeysin ! :) " deyişiyle de mutlu olmuştum azıcık :)
Neyse demem o ki bu geziyi sizinle paylaşmak bu pazara kısmetmiş dostlar...

Harika bir gündü gerçekten :) Beleş kahvaltı, beleş akşam yemeği ve de kült bir gezi ..neden harika olmasındı ki ;)

Onca tarihi eser arasında kendime göre bir atraksiyon geliştirmesem olmaz :) Öğrenciler ondan ilgi beklerken taş toplamaya koyulan kahveciği görüyorsunuz şu an.Neyse ki onlar da bana uymuştu da ganimet doğal taşlarımızı stok yapıp devam etmiştik gezimize :)
Seçimlerim nasıl ama ? :))
Burası kentin giriş kapısı efendim.Hayatını Aphrodisias 'ın zenginliklerini ortaya çıkarmaya adayan Prof.Dr. Kenan Erim'in ölmeden önce ortaya çıkardığı son parça.Günümüzün şehir girişlerini düşünüp bir karşılaştırma yaptığımızda gerçekten ne denli muhteşem bir medeniyetin toprak altına gömüldüğünü müşahade ediyoruz...
Burası kentin stadyumu.30 bin izleyici kapasitesine sahip stadyum günümüzde de değişik festivallerde sanatçıları ağırlamakta kullanılmakta. Ege bölgesinin en iyi korunan antik stadyumu olduğu bilgisini de verdi rehber abimiz.Ben Onun yalancısıyım :)
O döneme ait heykellerle ilgili en ilginç bilgiler de şunlar: Tüm ölçülerin birebir olduğu söyleniyor en başta. 2 metreye varan insan boylarından ve yapılarından söz ediyorum yani.Bir tek güzelliğiyle kafamıza çivi gibi çakılan Afrodit 'in heykeli çocuk vücudu ölçülerinde.Ve de gerçek ölçüler olduğu söyleniyor.Az olan şeyler değerlidir mantığıyla gidersek bu bizim 90-60-90 ölçülerde afeti devran sandığımız Afrodit aslında çocuk bedenine sahip olması yönüyle toplumun en güzel kadını seçilmiş anlayacağınız. Allak bullak oldunuz değil mi ? Heykelciği görünce ben de öyle olmuştum.Ama niye onu fotolamamışım ki :/ Size söz ,onu da paylaşacağım sizlerle bir gün dostlarım :)
Heykellerle ilgili diğer bilgilerden biri ise giyim kuşam olayının oldukça dekolte oluşu.İnsanların manevi değerlere sırt döndüğü ve yeme içme eğlenme odaklı yaşadığı bir dönem olması yönüyle çıplaklık ve cinselliğin ulu orta ifşası söz konusuymuş o dönemlerde. Çoğu heykelin hal dilinde fazlasıyla şahit oluyoruz bu duruma ve ben tabiki fotolamıyorum onları. En üsturuplu çifti seçiyorum sizler için , yani üstteki heykelleri :)Sorumsuzca yaşanan zevkler ne zaman toprak olmadı ki ... koca medeniyetle tarihe gömülüp gidiyor demek tüm çılgınlıklar...
Ve o döneme ait bir kuyu.Stadyumun hemen önünde...

Daha vardı tabi ki bir sürü detay. Ancak girişte de değindiğim gibi bize çok yakın olması bakımından sık sık gittiğimiz eşi dostu dolaştırdığımız bir mekandır Aphrodisias.Bu nedenle yine zaman içinde gideceğimi ve sizler için daha değişik detayları çekip post yapacağımı tahmin ediyorum.Eğer yolunuz düşerse mutlaka gezin derim.Belli periyotlarla ziyaret ediyor oluşuma rağmen her seferinde bam başka hislerle dolar taşarım ben.

Güzel ve sakin bir pazar geçmekte dostlarım. Rafetciğimi dinlemekteyim.
B
ende kaybolanı sende bulmak güzel
Yetim unutulanı sende görmek güzel
Güzel demek yetmez muhteşem olmalıyız
Bakir bir yere seninle varmalıyız...
Güzel söylüyor canımcım ya :) Birazdan çarşıya çıkıp arkicanlarıma uğrayacağım. Ve hayat böyle akıp gidiyor sağlıkla sıhhatle elhamdülillah ...


Görüşürüz en kısa zamanda inşaallah...Sevgiler herkese :)

Not : Ne kadar kült ve hanım hanımcık bir post girdim ama :)

12 yorum:

  1. Ne güzel tam gezilecek yerlermis.Böyle asil turistlik yerlerde tatil yapilmali dünya görülmeli diye düsünüyorum ....

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  2. sennn zatenn hanım hanımcıkk kuzumm:)
    o nasıl sözzz öylee...:)
    sadece keyifli ve esprilisinn:))
    hanım hanımcıklığa bunlarda eklenince,mmmm...
    misss mis...
    :))
    tadından yenmiyor postlarındaki lezzett..
    çok güzel oldu bu postta..
    emeklerine sağlık gülümm..
    sardım seni sımsıkı..
    sevgim sell olsu taştı geliyor oralara doğruu:)
    aç yüreğinin pencerelerini şeker!!
    öpüldün kii..
    :)

    YanıtlaSil
  3. canım evet bende gitmiştim oraya gerçekten çok güzel... en kısa zamanda seninle de gitmek isterim.
    Aydınlatıcı bir gezi olmuş gerçekten bir ara beni de aydınlatırsan mutlu olurum.
    Bu tür tarihi eserlerin günümüze kadar gelmesi ve koruma altına alınması gerçekten çok güzel.
    Eline ve emeğine sağlık...Havalar ısınınca bende oradayım inşallah hazır ol :))) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. çok merak ettim sanırım biz de yakınız gezilecek yerler listeme alıyorum.çok keyifli bir post olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. gezilecek yerler listeme bir başlık daha eklendi :)

    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bunların tek parça günümüze kalması muhteşem çok şanslısın .
    taşdeyip geçmemek lazım demi baktığın bastığın topladığın hepsi ayrı bir hikaye.
    öptüm kocaman hanım hanımcık Kahveciğimi:)))

    YanıtlaSil
  7. öncelikle o stadyumun hangi amaçlarla kullanıldığını açıklasan da o kadar da muhteşem olmadığını anlasak Bilge Hanım :)). tabi Führer'imiz de sen olursan gezmek, görmek de isteriz :)) bir de adasımdan bi şarkı seçmen de ayrıca takdire şayan bir durum olmuş. emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, paylasaminiz icin cok tesekkürler.. Ayrica bloguma biraktiginiz nazik yorumunuza da tesekkür ediyorum ama bir yanlis anlasilma var galiba... "Cicek yetistirmek" demissiniz ama o cicekleri ben seker hamurundan hazirladim.... Herhalde bana saka yaptiniz...::)) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. Aman-aman sevsinler senin bu hanım hanımcık postunu, şöyle göz önünde bulundurmalı, bir daha türüne rastalayamazsak unutmamak adına :))

    Ben gelince yanına, gezdirecek misin beni, görecek miyim buraları hmmm?

    Of o arkilerini yine kıskandım işte!

    YanıtlaSil
  10. valla afroditi çok merak ettim.
    yoksa bodur piliç her dem taze dedikleirmi doğrumu?
    ben kısa boylu kızların uydurduğu bir şey sanıyordummm :)))

    YanıtlaSil
  11. ayyy umarım bir gün bende gezerim o güzel yerleri.

    YanıtlaSil
  12. güzelgül,

    Canım çok teşekkürler ve evet çok haklısın.Böyle yerler görülmeli mutlaka.sevgiler :)

    Kekikçim,

    Canımcım tüm güzel sözler için teşekkürler :) Ben de senin yorumlarını tedından yenmez buluyorum doğrusu tıpkı yaptığın lezzetler gibi :)Ya gelmiş olsan buralara ve beraberce gezsek of off ne güzel olurdu ama :) Dua niyetine geçsin öpüldün canımın içi sevgiler :)

    Elif,

    mutlaka sık sık gidilmeli evet. aydınlatıyorum ya zaten ben seni ışıl ışıl oldun sayemde aa :)) şaka bi yana çok teşekkürler canımcım :) Sevgiler :)

    nilerk,

    İzmirdesin sanıyorum değilmi evet yakın. Mutlaka ziyaret et ihmal etme :) Sevgiler :)

    okuryazar nane şekeri,

    çok iyi oldu bence ;) sevgiler :)

    örgüçantam,

    ablacık sen de yakınsın bak aslında gelirsen buralara ihmal etme hatta beni de al yanına birlikte gezelim filan ;)öpüldün canım ablacım :)

    Rafinha,

    stadyum meselesine çok dikkat etmemiştim bak sayende öğrenmiş oldum :) ha bi de führer kelimesine tabi :))adaşın olmuş değil mi ama güzel söyler ki o :) teşekkürler :)

    münster,

    canımcımm çok teşekkür ediyorum.ya hayır şaka değil ben cidden canlı diye anlamışım onları yanlışlık olmuş ama üzüldüm bak şimdi :/ o zaman ellerine sağlık diyeyim bi de özür dileyeyim şimdi olmuştur inşaalah :) sevgiler arkadaşım :)

    Zeynep,

    ama hep hanım hanımcığım aslında ben ! :))ve hep kıskançlık hep kıskançlık nereye kadar balım ya :)sen gel de bakarız gerisine :) öpüldün canımcım ! :)

    Seyhan,

    ya sorma fotolamalıydım onu :/ ama içimde ukde gidip çekicem kaçışı yok benden. ufacık bişey canım ya bi de bacak bacak üstüne atmış hasbam :P bodur ta..mevzusu aynen öyle sanırsam :D öpüldünn !

    otuzundan sonra,

    ya ben de umuyorum. herkes görmeli :) sevgiler canımcım :))

    YanıtlaSil

Sen de yaz bişeyler...