5 Aralık 2011 Pazartesi

Renkli ve de A harfli mim şeysi :))

Mim atraksiyonu zamanıdır dostlar !
Hem de tam zamanı , uzun yollardan gelmişim , yorgunmuşum filan değil mi :))) Mim şapalım şimdilik evet :))

Sevgili blogcanlar sahaf kedisi ve benim dünyam renk mimi pas etmiş geçenlerde...
Vee sevgili Fd , benim entellektüel blogcanım :))) sözlük mimi icadını göndermiş sağolsun :)

Sözlük miminde bülbül gibi şakıyacağıma eminim de :P bu renk miminde zorlanacak gibiyim sankim :)))

Önce renk şeysini yapalım bakalım :

Beyaz: Temizlik, saflık ve güven hissi verir. Hüzünlendirir.
Siyah: Konsantrasyonu ve özgüveni artırır. Çoğu ülkede matemi temsil eder.
Mavi: Özgürlük hissi verir ve sakinleştirir.
Yeşil: Dinlendirir ve huzur verir.
Kırmızı: Tansiyonu ve kan akışını hızlandırır. İştah açar.
Sarı: İnsana heyecan ve canlılık verir. Dikkat çekicidir.
Mor: Bilinçaltını olumsuz etkiletebilir. Hüznü ve ihtişamı simgeler.
Pembe: Neşe, güven ve rahatlık verir.
Turuncu: İştah açar, yorgunluğu giderir.
Lacivert: Düşünce gücünü arttır, ciddiyet verir.
Kahverengi: Kahverengi toprağın rengidir, insanların hareketlerini hızlandırır.
Gri: Uzlaştırıcıdır. Yoğun kullanılırsa bunaltıcı olabilir.

Beyaz : Derkenar , Sessizce







Pembe : tabiki seyhan :)

Turuncu : Sessiz Teyyare

Lacivert : Deli anne ve Fd efendi :)



Ve bu renk şeysine kısa bi not : Herkes kendi rengini kendi bilir esasen değil mi ama canlar :)) , bizimki sadece blogger latifeleşmesi işte ;))

Ve sıra Fatih in mimine gelince ben öylece kala kalıyorum...Neden mi ? Çünkü evde bir türkçe sözlüğüm yok varsa da depodaki okul kitaplarım arasında biraz bunalımda olmalı kendisi :))) ve geceyarısı nerden temin edeceğimi de bilemiyorum açıkçası :)) Nerden gelir aklına bunlar kült kişilikli muhterem :))) Kurallara baksanıza :

1- Bir Türkçe sözlük ediniyoruz önce : )
2- Sonra sözlükten istediğimiz bir harfe geliyoruz.
3- O harfin ilk kelimesinden itibaren kelimelere bakıyoruz.
4- Hakkında konuşmak istediğimiz kelimeleri not ediyoruz. En az 5 kelime.
5- Sonra seçtiğimiz bu kelimeler hakkında yazıyoruz.
6- Sonra izleyicileri de oyunun içine katıyoruz. Nasıl mı ?
7- En sonda hangi harfle başladığı önemli değil; bir kelime ortaya atıyoruz ve izleyicilerin bu kelime ile ilgili yazıp, yazdıktan sonra da kendinden sonra gelecek yorumcuların devam edecekleri kelimeyi büyük harflerle belirtmelerini istiyoruz. Kelime dışında büyük harf kullanılmasa daha güzel olur.
8- Son olarak da 5 kişiyi mimliyoruz.
9- Kullandığınız harfi başlıkta yazmanızı öneririm. Çünkü ilerde başka bir harf ile yeniden bu mimi yanıtlamanız mümkün.

Yukarıdaki mazeretimden ötürü senin sözcüklerin üzerine konup kendi çağrışımlarımı yazıyorum blogcanım affet :)))

Abaküs : İlkokul yıllarında karşılaştım tabiki ben de herkes gibi. Özel geliştirilmiş bir nasa uzay aracı gibi gelse de ilk etapta sonra şöle bi bakıp ' ne bu yaa...işim gücüm yok bunda mı öğrenicem ben saymayı,parmak vermiş Allah be bu zımbırtıya mı kaldım peh ' cinsinden bir düşünce hasıl olmuştu minik kafacığımda.vedalaştık tabi o an :))

Amigo : Ne gelir ki insanın aklına...İşte... amerikan basketbol filmlerinde bacaklarından tekini vücuduna parael yukarı doğru uzatıp hoplayıp zıplayan kıvır kıvır saçlı genç kızlar filan...etek minidir hani malum, bol bol iç çamaşır görürüz haliyle ...töbeee :P :)))

Anason: Tabiki herkesin aklına gelen şey geliyo ... yani böö... :D

Atlet : Ya evet bi anım var bununla ilgili ...Outlet giyim mağzalarından bahseden iki arkinin yanında gaflete düşüp bi espri yapmaya kalkmıştım geçenlerde. Outlet kelimesini bildiğin atlet miş olarak algılamış gibi yaptım.Ay sen misin onu yapan , arkilerden biri beni resmen diline doladı cahili cühela ilan etti rezil rüsva etti ki o kadar olur :P:))) Ne desem inandıramadım gerçek anlamını bildiğime. Sonra açıkladı beni işlettiğini . Ya o gün ben de sormuştum kendime : ' saf mısın sen Bilge ? ' :)))

Ve de ilk yorum için verdiğim kelime " kahve " tabiki de :)) Fatih, hadi bunu sen yorumla bakalım ! :))

Evet kelimeler bu kadar. Mimlenecek 5 kişiyi de yazarsam bu mim zamazingosunu atlatıcam gibi he :)))


Vaaaa !! Bittiiii !!!

Bu linkin altından Ala dergisindeki biyografime ulaşabilirsiniz canlar :)

Veee farkettiğiniz üzere geri döndüm benn !!


Sevgiler herkese ! :))

12 yorum:

  1. teşekkürler cevapladığn. Sanırım bir de e sözlük ıçin link vermeliydim :)

    kahve mi ?

    Mel jones var. Iki üç yıl önce blog sayesinde tanıştık. Bi kahve şakası oldu. Sonra bi kahve içelim dedik. Ama yani içeceğimizden değil. Ne oldu kahve işi dedik durduk bu yıl okulun son dönemi. O kadar konuştuk ama nerede olduğumuzu bile sormamıştık. Sorduk. O sordu . Ben biliyo sanıyordum sakaryada olduğumu. Ben de onun istanbulda olduğunu sanıyorm. Meğer yıllarca aynı ilde okuyor musz. :) evlendi bu yaz ışte.

    Benim kelimem de. SOBA :)

    YanıtlaSil
  2. Taze Kahve listede cok güzel bir renkte benide ekledigin icin cok sevindirik oldum :) Tesekkürlerimi sunuyorum. Mim cevaplamam cook uzun sürebilir, genelde öyle oluyor araya bir sürü birseyler giriveriyor iste, ben biraz kafasina esince yazabilen blogcu kismina girdigimden belki :P Insallah yazabilirim birgün diyorum bu sebeple.
    (Hee bu arada Ala Dergi sayfasinda üyelik kazandim, yarismadan yurtdisindayim diye iptal ettiler gibi...Bunuda ekstra yazicam ama blogumda...)
    Senin Ala profiline bakicam simdi, sevgiler.
    Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  3. uvv... Deli anne ve ciddiyet.. teşekkür ederim Taze kahvem:)

    YanıtlaSil
  4. Kendim mimlere katılmasam da okumayı seviyorum:))

    senin yeşilin olmaktan onur duyarım:)canım kahve'm
    outlet olayına bayıldımmm severim bende böyle yakıştırmaları:))

    her anın keyifli ve kahve tadında olsun öptüm kocaman

    YanıtlaSil
  5. dur dur canımcım:)))))
    önce gözlerinden öpelim gözlerinden:))))
    gördüklerinden feyz alalım feyz canımcım sonra gelelim senin tadlı mı tatlı diline
    sakin ol bilgem cok güzel cevaplar galiba bir mimde bana attırıvermişin başka sessizce yoksa:((((:????
    sevgilerimle öpüyorum canımcım,hemidek gözlerinden,:)))))

    YanıtlaSil
  6. Aa kahverengi olmuşum been. Sonbahara da kahve yakıştı dimii? :)
    Teşekkür etmeliyim bence bu bir iltifat.

    Muhabbetle Taze Kahve'cik.

    YanıtlaSil
  7. Evet benim rengim kesinlikle beyaz olmalı, herkes bana bu rengi yakıştırdı, bende iyice inandım Tazekahve'm teşekkürler :)

    Konya maceranı unutmuş değilim, ayrıntıları ve varsa fotoğrafları uzunca bir post hatta postlar şeklinde bekliyorum haberin olsun :)

    Ve senin rengin de bence Mavi ve Pembe :)


    Kurduğun cümlelere de bittim ya süpersin.
    Öperim yüreğinden, muhabbetle cancağızım.

    YanıtlaSil
  8. Konsantrasyon, özgüven, matem. Evet benimle örtüşüyor sanki. Ama yine de bu listede en karanlık blogger olmak da bir hikmeta bakıyor olsa gerek. Ama işin garini sana da kızamıyor insan. İyisi mi teşekkürlerimi sunarak kısa keseyim.

    YanıtlaSil
  9. cancağızımm..
    öncelikle hoşgeldin:)
    yorum bırakamıyorum nedense,hata veriyor..
    gitti sandığım yorumlar adrese teslim edilmemiş bakıyorumda..
    gökkuşağı misali bu mimm,nasıl bir güzelliktir böyle..
    saol varol gülüm...
    gezinin detaylarını dört gözle bekliyorum canım..
    heyecan ile...
    öpüldün ki...

    YanıtlaSil
  10. Fatih,

    Sana demiştim kelime zımbırtısı insanlara zor gelecek diye :)) soba dedin kaldı bak gördün mü :)))ama ben yaparım kii :))))

    soba : o biraz Anadolu kadını gibi.Kaba saba olsa da yapay ısıtıcılara oranla çok daha fazla samimi ve cömert...Yerini başka bir aracın alamadığı sık sık dillendirilir değil mi :)

    Kelebek gibi,

    canımcımm farkettim dün Ala dergideki biyografime yorum da yazmışsın.Çok teşekkür ederim canım benim ya :)) Şu üyelik meselesinin de en kısa zamanda gerçeğe dönmesini diliyorum canım ya.Kendim kadar sevinicem inan hallolunca ;))Öpüldün şekercim :))

    Deli anne,

    canımcım ne sandın ya ;)) sen cidiyeti ve çocuksuluğu güzel bir kıvamda birleştirebiliyorsun aslında biliyomusun o çok hoş. Yazılarını severek okuyorum arkadaşım, sevgiler öpücükler :))

    Örgüçantam,

    Ablacık mimlere katılmasan da her mimim de sana yer vermeyi seviyorum ben de :)) Her ne hikmetse işte ;)) Öpüyorum sevgiler ablacım :))

    Selinka,

    ah şekercim senden başka kim olabilir ki sessizcee tabiki sensinn ;)) ben de bool bol öptüm seni ve en kısa zamanda sizlere de nasip olsun diye dua ediyorum canım arkadaşım . sevgiler :))

    delibu,

    evet canımcım kesinlikle öyle...toprak berekettir ve maharetlerinle sen de çok bereketli bi hatun oldun son günlerde . ordan çağrışım yaptı sankim ;)) öpüldün sevgiler :))

    derkenar,

    ya gördün mü tespitlerim gerçekle çok uyumlu demek ;)) bu da kapak olsun herkese :))) beyaz sın tabiki de canım benim :))
    ben de öpüyorum sevgiyle güzel dostum ;))

    Ersin,

    Matem aslında hepimiz için aslolan yeni hayatların başlaması demek değil mi biraz da.Kızacak birşey yok bunda Ersin abimiz, ben esasen özgüven ve konsantrasyon u dikkate almıştım bu arada :)) Sevgiler :)

    Bir tutam kekik,

    canımcımm gezinin detaylarını anlatan bir post şart odu sanırsam sahiden. tamamdır şekercim hallederim ben.Bu arada kırmızı tamamen iştah açıcı özelliğinden sana verildi şekercim.maharetli arkim benim. öpüldün kankacım :))

    YanıtlaSil
  11. tabi ki de pembe!! :))

    bi pembe de bu yorumu onaylayan ;))

    YanıtlaSil
  12. pembeciyiz pembecii ;))

    hoşgeldin annem ya şükür ! :))

    YanıtlaSil

Sen de yaz bişeyler...