27 Şubat 2011 Pazar

Tuna Kiremitçi / Dualar Kalıcıdır


"Kulağıma yalan kaçmış" diye anlatmıştı sevgili İclal Aydın ,Tuna Kiremitçi ile olan birlikteliği son bulduğunda ...Çok ince ve zarif dokundurmaydı bu , yazar ayrıcalığı işte :) Tuna yazık etti mi ne demiştim o zamanlar.Ama bu kitabı okuduktan sonra gerçekten O nun da aynı incelikte bi ruh taşıdığına şahit oldum.Bazı yazarların çalışmalarında rastladığım gereksiz argo/küfür kullanımı v.b. seviyesiz talihsizlikten eser yoktu kitap boyunca.Anlatımındaki sadelik gerçekten ilgi çekici.İlk okuduğum kitabıydı bu Tuna Kiremitçi nin.Diğerlerini de merak ettim doğrusu...

2.dünya savaşına şahit olmuş yaşlı bir kadının genç bir üniversite öğrencisi kızla olan sohpetlerinden oluşuyor kitap.Klasik bi taslak gibi görünse de demin bahsettiğim sadelik akıcılık kazandırmış kitaba.Son sayfalarda göz yaşlarıma hakim olamadığımı belirteyim utana sıkıla :)Keyifle okuyacağınız; okuduktan sonra olaylara ve yaşananlara tüm pencerelerden bakabilme yetisi kazanmak isteyeceğiniz bir kitap...Benim hissettiğim bunlar oldu nacizane...

Güzel bi pazardan keyifli selamlar sevgili dostlar :)

8 yorum:

  1. Merak ettim doğrusu:)
    Sanıyorum kendisine karşı bir önyargı sahibesi oldum malum olaydan lakin kitaplarından da en çok 'git kendini çok sevdirmeden'i sevdim..tavsiye ederim.)

    belki de yeniden okumanın zamanı gelmiştir, kitap önerisi için teşekkrüler.)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. bende hiç okumadım, üzücü insanlar ilişkilerde bazen başarılı olamıyor olabilirler ama bu onun yazarlıgı kötü anlamamalı toplumumuz bir insan bir şeyde başarısızsa digerlerindede başarısız kabul eder önyargılıyız toplum olarak.sevgilerimle kahvem...

    YanıtlaSil
  3. Ebri Nisan,

    Canım tavsiye ederim.Önyargılarımız çok şeyden uzak tutuyor bizi bazen.Git kendini sevdirmeden merak ettiğim bi kitap.Okumaya çalışıcam.
    Seni tanıdığıma memnun oldum :)
    Hem ziyaret hem de tavsiye için teşekkürler canım,sevgiler benden :)

    YanıtlaSil
  4. Selhun,

    Haklısın canım toplumumuz için özel hayat bi çok alanda belirleyici malesef ama bu önyargı sahipleri kendileri kayıptalar asıl farkında değiller.Öpüyorum canımcım sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. merak ettim doğrusu okunması gerekenler listeme alıyorum.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. nilerk,

    almalısın bence de , ben teşekkür ederim canım,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. kitabın ismi neden "dualar kalıcıdır"?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir hikaye , bir yaşlı ve gencin öyküsü. Sanırım bu sıcak diyalog yüzünden böyle bir isim uygun görülmüş :)

      Sil

Sen de yaz bişeyler...